Flat Preloader Icon
تفاوت بین چراغ خیابان COB، چراغ خیابان SMD و چراغ خیابان ماژول
adminsana
5 مرداد 1402
43بازدید

تفاوت بین چراغ خیابان COB، چراغ خیابان SMD و چراغ خیابان ماژول

ما در این مقاله به مبحث تفاوت بین چراغ خیابان COB، چراغ خیابان SMD و چراغ خیابان ماژول میپردازیم. جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

تفاوت بین چراغ‌های خیابانی COB، چراغ‌های خیابانی SMD، و چراغ‌های خیابان ماژول استریت

منابع نوری بالا در لبه جاده هستند. این منبع مرتفع معمولاً یک لامپ روی یک قطب است. با این حال، چراغ های خیابانی مدرن بسیار پیشرفته تر از مدل اصلی هستند. چراغ های خیابانی با انرژی خورشیدی و سایر گزینه های روشنایی هوشمند و پیشرفته وجود دارد.

امروزه، لامپ‌ها با فتوسل‌های حساس به نور تجهیز می‌شوند که هر زمان که لازم باشد. نور را فعال می‌کنند، به‌ویژه زمانی که روشنایی دوسوگرا در جاده‌ها وجود ندارد یا کم است.

چراغ‌های خیابانی تاریخچه‌ای غنی دارند. جایی که این منابع نوری مرتفع از زمان‌های قدیم برای سهولت در ناوبری و ایمنی استفاده می‌شده است.

چراغ خیابان همان هدفی را دنبال می کند. که احساس ایمنی و امنیت را برای عابران پیاده و رانندگان ایجاد می کند. چراغ های خیابان یکی از جنبه های مهم چشم انداز مکان های عمومی است.

به غیر از ایجاد نور و روشنایی مناطق تاریک، آنها همچنین منبع راحتی، ایمنی، توسعه و سهولت هستند. این عناصر ویژه فقط برای دادن نور و جهت نیستند. آنها همچنین هنگام سفارشی سازی برای مطابقت با منظره و سازه ها، بصری جذابی را ارائه می دهند.

اطراف آنها از این رو، انتخاب نوع مکانیزم نور مناسب هنگام انتخاب راه اندازی نور خیابان بسیار مهمتر می شود.

آلیت کاتالوگ هایی از چراغ های خیابانی مختلف برای انتخاب دارد، از جمله چراغ های خیابان COB، چراغ های خیابانی SMD، چراغ های خیابانی ماژول، چراغ های خیابانی هوشمند، و چراغ های مسکونی.

چند پارامتر ضروری چراغ های LED چیست؟

هنگام انتخاب لامپ های LED برای استفاده در لامپ های خیابان باید عوامل خاصی را در نظر گرفت.
1. وات – هنگام انتخاب یک چراغ LED، وات عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. یک لامپ LED با وات بالا نور بیشتری ساطع می کند. با این حال، وات LED در چراغ های خیابان باید در ارتباط با عوامل دیگری مانند توزیع و تقسیم روشنایی تعیین شود.
2. درایور LED- درایورهای LED (همچنین به عنوان منبع تغذیه LED شناخته می‌شوند) شبیه بالاست‌های لامپ فلورسنت یا ترانسفورماتورهای لامپ ولتاژ پایین هستند که الکتریسیته لازم برای عملکرد و عملکرد بهینه را در اختیار LED‌ها قرار می‌دهند.
3. تراشه های LED  یک عامل مهم تعیین کننده هستند – تراشه های LED  نقش مهمی در تعیین کیفیت و روشنایی لامپ های LED دارند.. برای چراغ های خیابانی، دو نوع تراشه LED  موجود است. 2835،3030 و 5050 نسخه موجود است . نسخه تراشه LED 3030 گزینه گران‌تری با عملکرد بهتر است. وقتی صحبت از بهره وری انرژی به میان می آید، تراشه های 5050 انتخاب خوبی هستند.
4. لنز نوری- طیف گسترده ای از توزیع نور از لنزهای مختلف برای همه انواع کاربردهای روشنایی برای بهبود یکنواختی نور در دسترس است.

مزایای چراغ های خیابانی یا لامپ های LED:

سیستم های روشنایی خیابانی که برای تابش نور در مواقع دید کم مانند غروب و سحر استفاده می شوند، در استفاده از  آنها مقدار زیادی برق مصرف می کنند.. حدس زده می شود که حدود 15 تا 40 درصد برق مصرفی یک منطقه صرف کارکرد چراغ های خیابان آن منطقه می شود. از این رو، ساخت و ساز و نوع استفاده از چراغ خیابان باید با توجه به به حداقل رساندن مصرف برق، هزینه نصب و نگهداری چراغ های خیابانی برنامه ریزی شود. در اینجا، استفاده از لامپ های ال ای دی در چراغ های خیابان به چشم می خورد. پیشرفت‌های تکنولوژیکی اخیر افزایش تصاعدی در خروجی نور LED‌ها همراه با کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نگهداری را تضمین می‌کند.

تعریف ال ای دی COB، ال ای دی SMD و ال ای دی مدولار

بسیاری از لامپ های ال ای دی در بازار موجود هستند. این چراغ ها بر اساس برخی ویژگی های اساسی متفاوت هستند. ما متداول ترین آنها را داریم: COB، SMD و ماژولکه عمدتاً در چراغ های خیابان یا تیرهای چراغ استفاده می شوند.

چراغ های خیابان COB LED چیست؟

در اینجا COB مخفف عبارت Chip on Board است. COB LED شامل دیودهای متعدد روی یک تراشه است که یک ماژول واحد را تشکیل می دهد. این دیودهای متعدد به عنوان یک ماژول منفرد با هم نور ساطع می کنند. استفاده از LED COB در چراغ های خیابان مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، تراشه‌ها یا دیودها را می‌توان روی تراشه قرار داد تا حداکثر نور خروجی را تولید کند و در عین حال بهینه‌تر انرژی نیز باشد.

چراغ های خیابانی SMD LED چیست؟

SMD شکل اختصاری دیود نصب سطحی است. از این رو، LED SMD اساساً دیود ساطع کننده نور است. منبع نور LED SMD یک مهره لامپ LED تک وصله با یک دیود ساطع نور روی سطح است.  یک LED SMD دارای کارایی بالاتری است. این به دلیل این واقعیت است که خروجی لومن بسیار بیشتریمی شود . همچنین، SMD LED منبع نور وسیع تری تولید می کند، که به این معنی است که نیازی به یک هیت سینک بزرگ مانند LED COB ندارد. علاوه بر این، این چراغ‌ها دارای منعکس‌کننده‌های لعاب‌دار روی خود هستند که امکان توزیع یکنواخت نور را فراهم می‌کند و آرایه تراشه‌ها را درون لامپ‌ها پنهان می‌کند.

ماژول های LED چیست؟

LED ها با تامین ولتاژ به هر کدام کار می کنندترکیب نیمه هادی، که باعث می شود الکترون ها از سطح کوبیده شوند و ذرات انرژی نور را که “فوتون” نامیده می شوند، منتقل می کند. LED  اساساً وسایلی هستند که الکتریسیته را به نور تبدیل می کنند. به  عبارت ساده، یک ماژول LED فقط ابزاری است که حاوی لامپ های LED متعددی است و به یک کانکتور متشکل از یک منبع تغذیه متصل است که هر یک از لامپ های جداگانه را تغذیه می کند. ماده یا “دیود” ماژول یک ماده نیمه هادی الکتریک است که بر اساس نوع ماده ، می تواند طیف گسترده ای از رنگ ها یا فقط نور سفید یا ماوراء بنفش تولید کند.

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران

جهت خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپ های led در تهران با کارشناسان صنایع روشنایی سنا تماس بگیرید.

شماره تماس صنایع روشنایی سنا : 09126541605
پست الکترونیکیroshanaeesana@gmail.com

خرید و اطلاع از فیمت انواع چراغ خیابانی تنیسی ، چراغ خیابانی ژوپیتر ، چراغ خیابانی راکتی ، چراغ خیابانی ماژولا ، پروژکتور ، ریسه های تزئینی ، سیم و کابل و لامپهای led در تهران

دسته بندی:

مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



خرید انواع محصولات روشنایی

جهت خرید انواع محصولات روشنایی با ما در ارتباط باشید

    مشاوره رایگان